tisdag 26 april 2011

Kameraporr

Idag när man åkte hem från jobbet var man extra glad, inte bara pga det fina vädret utan man hade ju paket att hämta på posten.
Köpte först Minoltan från tradera för runt 150:- inkl. frakt (minns inte exakt) för att ha en analog kamera till all 135-film jag har i kylskåpet. Lagom till jag vunnit den auktionen dök det ju upp två stycken fina Pentaxar som jag bara hade objektiv till, då den förra pajade efter ett par rullar. La ett par bud och vann till min glädje båda två, sammanlagt 236:- inkl frakt för dessa två. Alltså inga enorma summor vi snackar om för dessa tre kameror. Alla tre funkar kanon, ljusmätare o hela faderullan. Enda kruxet är att min räkneverket inte funkar som det ska på den nya Pentax ME Supern, men "skit i fan" som han sa på jobbet (internt skämt ;)  märker väl när rullen är slut hoppas jag. Så nu ska det skjutas film igen.
Tog med ena Pentaxen på axeln när jag åkte inlines hem från morsan o farsan idag, blev dock bara ca. 12 bilder tagna då ljuset tröt (ISO 100 film och jag skulle ju åka hem någorlunda kvickt).
Mätte upp sträckan efteråt, 19km blev det. Fick dock svänga förbi Mats & Camilla för o svepa två stora glas vatten, törstig som fasen då jag kom direkt från matbordet (kryddigt grillat). Höll i alla fall en kilometertid strax under 4min/km. Detta trots skitkass asfalt (obefintlig på vissa håll) vid Preem-macken vid Dämmet! Ska ta och skaffa en app till telefonen som håller koll på den här träningen istället, slipper man fundera och klicka på den där skitkartan på hitta.se.
Nu blir det yoggi, keso o kaffe till kvällsmat!

Ny leksak

En sån farsan hade

En lyxigare modell av den farsan hade ;)

Läckert va?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar