tisdag 12 april 2011

Kaffepaus

Medan Linus och Hannah sov middag (kl. var iofs runt 17.30-tiden) igår åkte Anton och jag in till stan och gick en sväng. Blev bland annat ett besök på Baronen och leksaksaffären och efter det, en kaffe/festis och kanelbulle från Pressbyrån. Vi gick upp o satte oss på en parkbänk i närheten och tittade på bussar och annat och sen rätt var det är är det nån gaphals som inte vill följa med polisen. Men eftersom polisen var många fler fick han till slut fint följa med i alla fall. Full Djurgårdare? Det märktes ju att det var vår och fotboll igår då det stod tomma ölflaskor överallt.
Det finns ju en och annan nackdel med det analoga fotograferandet förstås. Igår fick jag för mig att ladda min Rolleiflex, problemet var bara att den var redan laddad. Så när jag smäckte upp bakstycket såg jag att det satt en rull där. Två kort blev sabbade direkt förstås, samtidigt nollställdes räkneverket (vilket jag inte tänkte på) och vevade fram till vad jag trodde var "ruta ett", men i själva verket vevade jag förbi två potentiella bilder! Sen avslutades rullen med en halv bild, som dessutom blev misshandlad när jag hängde den på tork. Fick åtminstone några bilder från den.
Anton ville ha en bild bland alla (blå) blommorna, för det skulle mamma tycka om.

En med socker på

Tajming


Till mamma

Vårkänslor

0 kommentarer:

Skicka en kommentar