söndag 5 juni 2011

Söndagen

Idag vaknade vi tidigt, men Hannah var visst ännu tidigare, för hon var inte kvar när vi började brottas i sängen klockan 07.00.
Frukost i vanlig ordning ute i solen i trädgården. Idag i bara kalsongerna (jag hade förvisso shorts ;).
Sen blev det en cykeltur för ungarna och jag roade mig med att tömma diskmaskin. Fast jag tog ju uppenbarligen lite bilder medan de cyklade. Fixade iordning en tallrik med skivad honungsmelon, äppelbitar, vindruvor och klementiner som mellanmål. Sen när det blev för mycket tjat om glass och stimmigt här hemma, ja då slängde jag in ungarna i bilen och åkte o köpte dricka och vattengevär på Select, hämtade upp en pizza från Oxen. Körde vidare till Skälby där vi hade pizzapicknick. Bilder därifrån dröjer, för jag hade bara Rolleiflexen med mig.
När vi lekt klart åkte vi hem för att kriga lite med de nya leksakerna! Alla utom mamma tyckte de var roliga, för när hon kom hem från jobbet fick hon sig en fin dusch direkt hon klev ur bilen. Ungarna tolkade nog mina ord lite som de själva ville, för jag sa att ni kan ju spruta på mammas BIL när hon kommer hem... Tyvärr ingen bild på det :(
Kvällsmat hos mormor och morfar, sen hem för en dusch och lite datorspel innan läggdags!

Flytande frukost
Biking
Frukstund
Smaskig frukt
Mindre smaskig frukt
Linus funkar
Antons funkar
Duell!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar