måndag 27 juni 2011

Snabba ryck efter misslyckande

Lyckades framkalla en rulle idag som blev helt blank! Blev sådär lagom besviken. Var en rulle som suttit i min Minolta XG-1 i ungefär en månads tid, tog slut sista korten idag och skulle framkalla den. Men jag klantade till det med mina kemikalier o lyckades få en helt tom rulle. Suck, var ju lite nyfiken på vad som fanns på den.
Hur som helst, smack i med en ny fräsch rulle och sen ut med kameran och ungarna i trädgården i 10min och knäppte upp en 36-rulle Fomapan 100. Allt bara för att få testa min D-76 kemi och resultatet efter detta.
Märks att jag har problem att sätta fokus där den ska vara! Vågar ju knappt visa upp bilderna. Men jag får väl skylla på att det är ju bara manuell fokus som gäller och att ungarna är inte still en tiondels sekund!
Har äntligen framkallat alla mina rullar från kylen nu, så nu ska det skötas lite bättre framöver. Inte bygga lager. De två senaste rullarna från Rolleiflexen hänger på tork i källaren nu.
Nåväl, lite sunkiga bilder följer här!

Allan
Allans storebror
Nyfiken
Kort skärpedjup
Klippo
Racerhojen, med nybyggda guppet bakom
No rules
Blicken


0 kommentarer:

Skicka en kommentar