måndag 9 april 2012

Ännu en...

Ja ännu en kamera alltså, med en schysst Braun blixt dessutom! Fick den av min gode vän Oskar. Kan ju inte slänga en sån här skönhet. I med två nya batterier och ljusmätaren fick liv igen. Tiderna och frammatning av film verkar fungera som det är tänkt. Får bli att ladda den film nån dag framöver.

Fram
  
Bak

























Jag som jobbat på att bli av med en del av mina analoga kameror...det går ju sådär.

Lite bonusbilder från kameror jag lyckats göra mig av med. Blandat Pentax ME & Canonet QL17. Film, troligtvis Tri-X. Spännande bilder från jobbet. Hade med kamerorna dit då jag var tvungen att knäppa upp rullarna som satt i, eftersom de skulle skickas till sina nya ägare så fort jag slutat jobbet den dagen.

Gildemeister
Kontrollpanel
Gradbänken
Robotbanan på Mazak
Självporträtt

9 kommentarer:

  1. Alltid intressant med bilder från arbetsplatser,jag gillar speciellt den med fräsen och arbetsbordet.

    //Johan

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren Johan!
    Sorry för det långsamma svaret, har varit mycket jobb och annat, helt glömt bort bloggen.
    Inte mycket till bilder, men ibland kan det ju va lite intressent med jobbilder också, vad som är vardag för mig kan ju te sig annorlunda för andra.

    SvaraRadera
  3. Det är vardagen som är livet. Inte bilder på ätande människor på någon fest.

    Jag lever inte som jag lär :P

    /André

    SvaraRadera
  4. Hehe, visst är det så André!
    Allt bra med er hoppas jag?!

    Var ju tvungen att spana in din sidan på facebook nu, spännande det där!!
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Allt bra med oss! Ni ser ut att ha det bra också, av bilderna att döma. Jag blir också sugen på att skaffa en bra kamera, och plåta lite. Men jag lade pengarna på insekter istället;)
    Vore coolt om du gjorde ett fotoreportage med dina kollegor också. Skulle kunna bli riktigt bra bilder.

    SvaraRadera
  6. Helt glömt bort att svara här igen André.
    Bara fint här med ja!
    Den bästa kameran är den man har med sig, många som köper systemkameror och sen låter dem ligga hemma för de är för otympliga att släpa på, bara så du vet ;)
    Verkar väldigt spännande det där med en biodling. Känns som det är en hel del att tänka på och sköta om?

    Jo det skulle nog kunna vara nåt att göra ett minireportage om, men inte just nu. Stämningen är lite halvsunkig (milt uttryckt) då i princip halva styrkan på golvet fått besked om uppsägning. Får se om det blir läge längre fram i tiden. Jag fick i alla fall behålla jobbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är rätt hårt på arbetsmarknaden. Kul att du fick stanna kvar. Det är tur man inte tar studenten nu, var skulle man få jobb...?

      Radera
  7. Det är alltid lite läskigt när man ska publicera ett inlägg på din blogg. För hur bevisar man att man inte är en robot? :/

    Kolla ex här: http://cleverbot.com/

    SvaraRadera
  8. Ja man har ju inte direkt mängder med jobb att välja på. Dessutom vet jag inte vad jag vill bli när jag blir stor, så jag är tacksam att jag har jobbet kvar!

    Haha, ja man vet ju aldrig om du är en robot eller inte ;)
    Kul sida, den var ny för mig, måste utforskas mera :)

    SvaraRadera