måndag 12 mars 2012

Värsnäs

Vi var en sväng med ungarna, och Antons kompis Otto, på Värsnäs förra söndagen. Hade med två analoga kameror. Min Rolleiflex, laddad med Tmax 400 och min Minolta XG-1 med Fomapan 100. Soligt som attan, så det var ju inte det bästa fotovädret direkt.
Första gången jag provade Tmax-filmen, som sedan framkallades med Tmax Developer (även denna användes för första gången). Tycker resultatet är helt ok, så det kommer bli fler rullar av denna sort och även i denna framkallare då den har betydligt bättre hållbarhet än den D76 jag använder annars.
Nåväl, här kommer ett gäng av bilderna!

Polarna
Tuff kille
Otto
Linus
Anton
Supertrion
Frugan
Fikadags
Spadtag
Posers
Rolig pinne?
Hemfärd
Tröttkeps

2 kommentarer:

  1. Fina bilder,det blir väldigt ett väldigt fint korn med T-max developer ser man.Köpte själv en flaska,så jag ska testa snart.

    //Johan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Ja, håller med om att det blev ett fint korn. Har kört 1+4 till denna rullen, tänkte jag skulle prova 1+9 nästa gång. Hoppas på liknande resultat med 1+9. Hållbarheten på denna framkallare passar mig bra, då jag inte gör av med några större mängder film (ännu). R09 och jag kom inte överens riktigt, men det är möjligt jag gjort nåt fel med den då jag tycker filmerna blir betydligt grötigare än med D76 eller Tmax dev. Har en rulle T-max 400 på gång som jag tänkte pressa till 1600. Väldigt nyfiken på det resultatet.

      Radera