tisdag 6 mars 2012

Lycka är...

...att åka till posten och hämta ett paket innehållandes följande:

Inte en, utan TVÅ!
I princip nyskick
Nikkor 135/3.5
Även denna i nyskick

Bilderna gör inte kameror och objektiv rättvisa. Skicket på dessa var långt bättre än vad jag kunnat hoppas på.
Tyvärr var det redan mörkt ute när jag hämtat grejerna, så testa dem med film får ske under morgondagen. Tror bestämt jag ska dokumentera lite på mitt jobb med dessa, om tid finnes.

Vitt velourtyg, en kamerablixt, min D700+50mm och vips så hade jag lite snabbt dessa bilder. Måste göra iordning i källaren så "studion" alltid står redo då jag får för mig att fotografera nåt. Bökigt att plocka upp och ner allt som det är nu, därav den risiga ljussättningen på dessa bilder.
Nu ska jag gå och gosa med mina nya älsklingar ;)

3 kommentarer:

  1. Tradera kan jag tänka mig:-)

    SvaraRadera
  2. Det var faktiskt från fotosidans köp och sälj.
    Var nära att jag körde upp till Stockholm i helgen som gick bara för att hämta kamerorna, då säljaren inte ville skicka dem först. Men som tur va så gjorde han det till slut. Jag bit ju i Kalmar, så det hade blivit en liten resa, men det hade varit värt varenda mil i bilen. Ruskigt nöjd!!
    Vilken enorm sökare denna modell har! Har laddat ena kameran med Tri-X nu, fullt upp på jobbet bara så jag hinner inte fotografera här, men ska klicka upp rullen hemma sen och försöka hinna framkalla den också.
    Nu vill jag ha lite gammal optik med som är gjord för manuell fokus. De objektiv jag har är ju inte lika mjuka och fina i fokusen som de gamla. Mycket vill ha mer :)

    SvaraRadera
  3. Bor i Kalmar ska det stå, skittelefon :)

    SvaraRadera