lördag 12 mars 2011

Rolleiflex

Jaha, då har vi framkallat en rulle från Rolleiflexen också efter en hel del trilskandes med spiralen!! Jag märker ju att skärpan sällan hamnar där jag vill, måste ta o kalibrera mina ögon och händer så det blir som jag vill!
Lägger upp ett par bilder där skärpan har hamnat i närheten av där det var tänkt. Denna kamera vill jag få kläm på helt klart! Filmen som framkallades, en Tri-X 400. Nya tag en annan dag!



Frukost

Lördagsgodis


Jag fryser...

Dessa speglar överallt ;)

1 kommentar:

  1. spännande med att framkalla själv. har du eget mörkrum hemma ? eller vart håller du hus?
    jag hade mörkerrum i vårt förra hus, tyvärr var jag där nere alldeles för sällan.

    Hälsa du också! !!!

    (lägger möjligen till din blogg i min blogglista om det är ok? kul att gå in och kolla på dina fina bilder, och nyfiken på hur det går för dig med det analoga fotandet!)

    SvaraRadera