onsdag 9 mars 2011

Analogt...äntligen!!

Har ju skaffat två gamla analoga kameror och vilka maskiner så härliga! Skickade i måndags iväg de två första rullarna på framkallning hos Crimson.se och fick tillbaka dem idag på förmiddagen, sådär retfullt strax innan jobbet. Så det blev en panikresa ut till mor och far för att scanna ett par bilder bara för att se resultatet. Tyvärr kunde jag inte scanna negativen från min Rolleiflex, så det får bli ett senare projekt. Ska se till att sno hem den där scannern hit så jag kan scanna ner resterande kort från rullen med och jobba lite mer med bilderna. Dessa är bara inscannade på automatik, inte nån dammreducering eller annat mek, men jag är mycket nöjd, bortsett från den där randen som går tvärs över alla bilder. Ska försöka lösa det till nästa rulle då det troligen sitter nåt skräp i kameran som repar filmen. Men med en kamera för 250:- (Canonet QL19) är jag jävligt nöjd!
Nu är det läggdags, men först...bilderna :D

Morgonbestyr

På jobbet

Jag vill inte...


0 kommentarer:

Skicka en kommentar