fredag 4 maj 2012

Nyframkallat

Idag fick jag äntligen tummen ur och framkallade lite igen. Två rullar handlar det bara om, men i alla fall. Min D-76 framkallare har nog stått för länge så den vågade jag inte använda mig av. Det var två rullar Trix-400, i T-max developer i 6min, sedan skannat i min Canoscan 9000f i vanlig ordning...detta för jag inte fått tummen ur (eller ekonomi till) att köpa en Plustek istället. Men den ska inhandlas innan jag skannar mina bilder från Sweden Rock i alla fall.
Övningsladdade lite till med mina stålspiraler idag igen, tror snart jag vågar mig på skarpt läge med 120-filmen!! Även här måste jag spendera lite pengar innan, nämligen en liten ståldosa att framkalla i. Det kan bli lite jobbigt med det jätteröret jag har om man bara ska framkalla enstaka filmer. För så mycket mellanformat skjuter jag inte....just nu i alla fall.
Fler bilder kommer dyka upp framöver, men tillsvidare blir det bara två porträtt på kidsen! Nu åter till skannande och justerande.
Skål!

Anton

Linus

0 kommentarer:

Skicka en kommentar