onsdag 25 april 2012

Ljusskadad Tri-X

För en tid sedan skrev jag ett inlägg om hur jag nästan slängde ut min mörkrumsäck och grejer genom fönstret. Detta efter att ha strulat med att ladda filmen på spiralen i säkert 30min!! Hittade ett par rutor som inte blev helt förstörda som jag kunde visa. Har ju fått tag i stålspiraler, som förhoppningsvis ska råda bot på laddningsproblemen med mellanformatsfilmen. Övar fortfarande att ladda i dagsljus, men snart så ;)
Alldeles nyss fick jag tummen ur och la en beställning från Macodirekt.de. Mer exakt 50 rullar 35mm T-max 400, 10 rullar T-max 400, 120-film och 4 påsar Kodak Xtol framkallare. Hoppas jag kommer överens med framkallaren, har ju inte provat den innan, men den verkar bra och dessutom bra pris på den.
Bilderna då...

Subway
"Läsa" tidningen



Bonusbild:
Robin Hood

2 kommentarer:

  1. Funkar bra trots ljusinsläppen tycker jag.Har en 4-5 plast spiraler,en del av dem är hopplösa att få 120 filmen att komma in i sitt spår,men några av dem funkar hur fint som helst.Kan hålla med dig om att det är frustrerande.Köpte de stål spiralerna på Photax?

    //Johan

    SvaraRadera
  2. Funkade bra i början, men vet inte varför de börjat strula nu. Problemet löst, så fort jag lärt mig ladda stålspiralerna hoppas jag ;)
    Jag kikade på photax först, men så sök det upp en annons väldigt lägligt på fotosidan. 600:- för allt det som var på bilden, ett riktigt bra pris tycker jag!
    La bud på en liten dosa med en till 120-spiral på tradera, men jag klantade till det o glömde bort den auktionen. Tror den gick för 120:- :/
    Med tanke på att samma lilla dosa o spiral kostar 600:- tillsammans ungefär på photax, så var även den annonsen billig!

    SvaraRadera